Patiënttevredenheid

Patiënttevredenheid in de revalidatie-instelling

Gemeten kwaliteit: Patiënttevredenheidscijfer

Revalidatiecentra en revalidatieafdelingen van ziekenhuizen willen graag weten wat je vindt van de zorg en dienstverlening. Na het revalidatietraject krijgen alle patiënten daarom een vragenlijst toegestuurd. Patiënten geven hun instelling een rapportcijfer op meerdere onderdelen.

Patiënttevredenheid

Hoe wordt de kwaliteit gemeten?

Revalidatiecentra en revalidatieafdelingen gebruiken allemaal dezelfde vragenlijst om de ervaringen van individuele patiënten en cliënten te peilen. Op deze manier kunnen de instellingen onderling goed vergelijken of patiënten tevreden zijn.

In de vragenlijst wordt gevraagd naar een algemeen rapportcijfer, en of je de revalidatie-instelling zou aanbevelen aan anderen. Ook wordt gevraagd of je tevreden bent met hoe er wordt omgegaan met jouw privacy tijdens de behandeling, bijvoorbeeld tijdens wassen of tijdens oefeningen. Deze cijfers geven samen een goed beeld van hoe tevreden patiënten zijn over de revalidatie-instelling.

Zelf je mening geven?

Ben je niet tevreden over de revalidatie-instelling? Of wil je juist laten weten dat je erg goed bent geholpen? Je kunt hiermee altijd terecht bij het revalidatiecentrum of ziekenhuis. Je kunt bijvoorbeeld een gesprek aanvragen met een arts of verpleegkundige. Neem contact op met de instelling via het algemene telefoonnummer of e-mailadres.

Heb je een klacht? Dan kun je dit aangeven bij de klachtenfunctionaris van de revalidatie-instelling. Elk revalidatiecentrum of ziekenhuis heeft een eigen klachtenprocedure. Deze staat de website van de instelling. In de klachtenprocedure staat hoe je een klacht in kunt dienen, en hoe de instelling omgaat met jouw klacht. Ben je niet tevreden met de uitkomst? Dan kun je contact opnemen met de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Artikelen

Vergelijk
Revalidatie-instellingen om te vergelijken:
+ Andere revalidatie-instelling toevoegen Maximaal 3 revalidatie-instellingen